Aricula akupunktur

Øreakupunktur – aircula akupunktur

Metode:
Øret er et microsystem, som afspejler kroppen. Det er muligt ved øreakupunktur at behandle hele kroppens ubalancer. Hvert lille punkt i øret svarer til et område af kroppen.

Ofte vælger jeg at bruge forskellige behandlingsredskaber.

• tynde engangs akupunkturnåle, som dem der benyttes til akupunktur på kroppen, sidder i øret 25-35 min. mens man ligger på en briks.
  • ASP-nåle/perma nåle er små nåle, der bliver siddende i øret 2-14 dage. De kan dækkes af et lille plaster.
  • Øre-frø er små plastre med et lille frø eller en metalkugle i midten. Disse skal masseres i løbet af dagen og benyttes til personer med nåleskræk eller børn.

Bruges til:

• Smertetilstande generelt, akutte eller kroniske.
  • Motoriske problemer/sportsskader.
  • Allergi/høfeber.
  • Vægttab.
  • Rygeophør.
  • Følelsesmæssige ubalancer f.eks. angst, uro og stress.

Hvor ofte:
Antallet af behandlinger varierer. Ved akutte tilstande er en enkelt behandling ofte nok, mens kroniske lidelser ofte kræver flere behandlinger. At få kroppen i balance er en proces. Behandlingerne gives i starten med en uges mellemrum. For at opnå hurtig effekt kan to behandlinger pr. uge være relevant. Derefter behandles med et par ugers mellemrum. Nogle mennesker reagerer langsomt eller slet ikke på akupunkturbehandling. Hvis du ikke har det mærkbart bedre efter nogle behandlinger, overvejer vi i samråd, om det er hensigtsmæssigt at fortsætte.

Hvilken effekt:
Mange oplever effekt af behandlingen første gang, specielt ved akutte smerter, allergi og stress. 89% mener, at den behandling, de har fået hos Praktiserende Akupunktørers medlemmer, har hjulpet.

Gør det ondt?
Indstikket mærkes som et lille prik, men efter at nålen er sat i, mærkes der ingen smerte.

Få en gratis indledende samtale, så vi kan finde ud af, hvordan jeg kan hjælpe dig.

>> Se priser eller læs om >> hvordan foregår behandlinger

>> Læs om hvad øreakupunktur er her